längtan, minnen

Även fast jag älskar vintern så är jag en riktig sommar människa. Tycker det har varit vinter way to long now!
Jag behöver öppna vatten, stränder, sena utekvällar, dans, skratt.
Jag vill ha anledning att köpa 100 par olika coola solglasögon.
Jag har ett mål med min träning.
Jag vill att det ska blåsa.
Jag vill segla. Segla, segla, segla segla segla.
Fan vad jag vill segla!
Har så jävla mycket minnen.
Som SM i Örebro i sommras när vi hade ESK's låt (Wavin' Flag) som vi skrålade för full hals ute på vattnet när det storma. Vi tjöt och skrek av skratt även fast vi kapsejsade 40 gånger och var nära på att drunkna 39 av dom. Vi blev blöta och kalla, fick blåmärken och skrapår. Blod svett, skratt och tårar. Dramatiska händelser.
Vi är med om så sjukt mycket mina älskade vänner.
Läger på ESK. Från då jag var barn och plågades av killarna för att nu jobba med dom.
Alla läger vi busat med varandra och med ledarna. Fan vad vi plågar varandra egentligen, det är hemskt. Men vi älskar det, precis som vi älskar varandra.

Åh, är nostalgisk, känslig (tjejig?!), lite kaos på torsdagskvällen sådär.
Dör lite inombords när jag tänker på hur långt det är kvar tills det är dags för seglingen igen.
Eller tills isen smälter hur som helst.
Jag lovar, min själ är en sjöjungfru, eller en Blunder iaf (ni vet, han den blå och gula fisken från Lilla Sjöjungfrun, en av Disneys mästerverk?), och det är därför jag vill vara i vattnet hela tiden.
Vill bada, simma, hoppa, dyka (ååååååååååååååh dyka!). Tystnaden, livet, färgerna. Vad hände? Vad gör jag i Sverige?!
Efter trean, håhåhåh vad jag längtar, då sticker jag. Till Egypten. Och så kanske man passar på att resa lite, om man har råd. Australien, Nya Zeeland, Thailand. Allt det där som ligger så långt bort så det är äckligt dyrt att ta sig dit, men vad gör det?
Jag vill, jag ska.
Sen att ta en tågluff i Europa skulle inte heller vara fel. Jag vill bara se världen.
Jösses.... Tjejen spårar, hahahaha!




Bilder!









mmmmh så ska det vara året om <3

Kommentarer:

1 Erica:

skriven

Fyfaaaaaaaan vad jag håller med dig cece!

Kommentera här: